пятница, 7 октября 2016 г.

Адаптаційні заняття з майбутніми першокласниками

Перша зустріч


Вчитель: Здрастуйте, діти! Сьогодні ви зібралися, щоб познайомиться вашими першими  вчителями, і познайомитися зі своїми майбутніми однокласниками.
Гра «Хто я»
Вчитель: У мене в руках сніжинка. Я передаватиму сніжинку, а ви, назвавши своє ім'я і якусь рису характеру, передаєте наступному учню. Так ми познайомимося один з одним. Я – добра Олена Володимирывна. А ти хто?
(Діти відрекомендовуються, додаючи до привітання прикметники для опису себе: «Доброго дня, я - весела Іринка» тощо.)
Вчитель: Тепер ви всі знайомі один з одним. Подивіться на тих, хто справа, зліва, позаду від вас, подивіться навколо себе, посміхніться всім. Діти, а як ви думаєте, про що говорить усмішка?
Вчитель: А ще усмішка говорить нам про те, що у нас гарний настрій. Давайте постараємося, щоб кожен день  школі починався радісно і весело.
Динамічна пауза під музику «Якщо весело тобі»
Якщо весело тобі, роби ось так
(плескаємо в долоні) – Двічі.
Якщо весело тобі, то всім друзям покажи
Якщо весело тобі, роби ось так
 (плескаємо в долоні) – Двічі.
Якщо весело тобі, роби ось так
 (тупотимо ногами) – Двічі.
Якщо весело тобі, то всім друзям покажи
Якщо весело тобі, роби ось так
(тупотимо ногами) – Двічі.
Якщо весело тобі, роби ось так
(підплигнути) – Двічі.
Вчитель: До нас у гості прийшла Маша з мультфільму, яка теж збирається у вересні піти до першого класу. Маша хоче перевірити, як ви готові до школи. Вона приготувала загадки. Спробуйте їх відгадати.
(Вчительзагадує загадки, діти відгадують, вчитель кладе ці предмети на стіл).
* Букви в книжці цій вивчай   Та докупи їх складай.
Як їх гарно поскладаєш –
    Що завгодно прочитаєш!    (Буквар)
*Я всіх знаю, всіх учу.  Але сама завжди мовчу.
Щоб зі мною подружитися, Треба грамоті навчитися. (Книга)
*Виводить букви і слова   Усім потрібна штучка.
В руці виблискує здаля   Зручна учнівська … (Ручка)
*Книжечки маленькі,    Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
    І складати, й віднімати.  (Зошит)
*Школяр його шанує, Бо він пише ще й малює.
Хто ж цей славний молодець? Це звичайно ... (Олівець)
*Я негарно написала,  А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.  (Гумка)
* Дерев’яний та довгенький,  хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
все довкола розцвітає.                (Пензлик)
*Пензлик, аркуш та вода… Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)
*У портфелі є хатинка — ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники́ —
школярів помічники.    (Пенал)
Вчитель: Маша задоволена - ви усі її загадки відгадали. Але у Маші виникла проблема, що ж іще покласти у портфель? Давайте, я буду читати вірш, а ви, коли почуєте назву шкільного предмету - будете плескати у долоні. А якщо почуєте назву зайвого для школи предмету - тупатимете ніжками. А хто хоче допомогти усім нам і показувати все це біля дошки?
Перший раз Машуня мила
ФотоМагия - БОЛЬШИЕ фото на стену (кубиками)Почала збиратись в школу.
Олівець поклала в сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопатку,
Білочку руду, хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту
І географічну карту.
       Трактора, машинку, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сіла Маша, дума думку:
«Чи усе поклала в сумку?»
Вчитель: Хто з вас запам'ятав, що Маша поклала правильно, а що - ні? А давайте перевіримо, чи вміє вже хтось із вас збирати портфель швидко і правильно.
Гра "Збери портфель" Вчитель:
Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами. 
- Що це за чарівний будинок? (Школа). А давайте вивчимо віршик про школу.  
Ось і школа, ось і клас.
Він давно чекає нас.
І прийшли ми всі сюди.
Щоб учитись і рости.
Вчитель: Сьогодні ви переступили поріг нашої школи. У кожній школі є свої правила, які повинна виконувати кожна дитина. Хочете знати які? Я буду починати ці правила, а ви спробуйте їх закінчити:
-         Коли дзвенить дзвоник на урок, треба ……
-         Якщо вчитель зайшов до класу, учні повинні ……
-         Під час уроку не можна ….. .
-         Якщо хочеш щось спитати у вчителя, треба ……
Гра "Треба-не треба"
На дошці висять листочки, діти зривають їх і дають вчителю. Вчитель читає, що написано на зворотній сторінці. Дитина, вибравши, що необхідно робити в школі, складає листочок до портфеля.  1.     Співати     2.Читати    3. Крутитися  4. Мислити    5.Дружити   6.Вередувати 7. Сердитися    8.Гратися  9. Радіти     10.  Допомагати   11. Рахувати 12.   Ображати 13. Фантазувати    14. Спілкуватися    15. Поважати
 Гра «Новосілля» Завдання. Дітям пропонується намалювати свої портрети і «поселити» їх у будиночку, малюнок якого (с пустими вікнами) висить на дошці.
Другий день. Розвиток мовлення
Казка «Ріпка». Овочі, фрукти. Хто це? Що це?
Вчитель: Здрастуйте, майбутні школярі! Рада знову бачити вас у нашій школі. Давайте повторимо віршик про школу, який вивчили під час першої зустрічі.
Ось і школа, ось і клас.   Він давно чекає нас.
 І прийшли ми всі сюди. Щоб учитись і рости.
- Хочу перевірити, чи запам’ятали ви правила поведінки у школі. Я буду говорити початок правила, а ви хором будете його закінчувати.
Заходить вчитель – треба ….встать,         Коли дозволить – тихо …. сядь.
Сказати хочеш – не ….. кричи,           А тільки руку…..підніми.
- Ми не бачились цілий тиждень і я трошки забула, як кожного з вас звати. А чи ви знаєте, як звуть кожного з дітей в цьому класі? Давайте пограємо у гру «Знайди свою половинку» ( Дітям роздаються половинки сердечок. Треба скласти ціле, орієнтуючись за кольором і за розрізом. Після того, як пари відшукали одне одного, слід познайомитись, потім представити свого друга групі (назвати ім’я)
Вчитель: От ви і познайомились один з одним, знайшли нових друзів. Це дуже добре, бо у школі живеться краще, коли усі дружать, допомагають один одному.
-   Назвіть, в яких казках дружба допомагає героям подолати труднощі? Допоможуть вам пригадати ці казки уривки, які я буду читати (якщо діти не вгадують, вчитель показує ілюстрацію):
·        «Несе мене лисиця за високі гори, за глибокі ріки…» («Котик і Півник»)
·        «Тягнуть, потягнуть, витягнути не можуть» («Ріпка»)
Вчитель: Послухайте уривок цієї казки. (Слухання).
-                     Хто знає, що було далі? А давайте цю казку інсценуємо, як справжні артисти. (Інсценізація). – Поаплодуємо нашим талановитим артистам!
Вчитель: Витягли дружно ріпку, поклали її до кошика. А там ще щось лежить. Назвіть, що лежить у кошику? (Ріпка, капуста, картопля, морква, яблуко, груша, виноград, персик). На які дві групи можна розкласти предмети з кошика? Допоможіть розкласти овочі і фрукти у різні кошики. (Динамічна пауза; діти підходять і розкладають).
- А хто з вас допомагав мамі варити борщик? Підніміть руку, хто знає, які овочі кладуть у борщ? Давайте вивчимо скоромовку про борщ.
«Бабин біб розцвів у дощ - буде бабі біб у борщ»    
Гра-естафета «Звари борщ».
- Давайте ще раз назвемо предмети з першого кошика. Це … (овочі). А з другого? Це …(фрукти). Ми називаємо будь-які предмети за допомогою слів. Майже до усіх слів можна поставити питання. Наприклад: ріпка – що це?, дідусь – хто це?, капуста – що це?, собачка - хто це?, лопата - що це?, мишка - хто це?, собачка - хто це?, …. - що це?.
- Пограємо у гру «Впіймай слово». Приготуйте долоньки. Я буду називати слова, а ви будете уважно слухати і думати. Якщо можна до цього слова поставити питання «Хто це?»,  ви будете плескати в долоньки і промовляти «Хто це?». Або присідати і говорити «Що це?». Давайте потренуємося: ……… А тепер пограємо. (Вчитель допомагає, якщо виникають утруднення).
- А слово «чоловічок» відповідає на питання «хто?», чи «що?»?
Тестування «Зображення людини».
- Візьміть пластилін. Зліпіть на вибір або один овоч, або один фрукт. Давайте зробимо виставку наших робіт, щоб показати вашим батькам.
- Сподобалося вам  ліпити? А що вам ще сподобалося? А може щось і не сподобалося? А що ми ще робили на цьому уроці?
Другий день. Письмо
Ознайомлення з письмовим приладдям. Правила сидіння за партою.
Ознайомлення з розлініюванням зошита
Вчитель: На попередньому уроці ми з вами згадали яку казку? А про що ми ще говорили? Правильно, ми говорили про овочі і фрукти. Подивіться на малюночки на аркушах перед вами. Давайте, я прочитаю загадку, а ви мені покажете на дошці малюнок-відгадку.
«Довгий, зелений. Добрий і солоний, добрий і сирий. Хто він такий?» (Огірок).
-         Огірок – овоч чи фрукт?
-         Ще одна загадка, а ви покажете відгадку-малюнок.
«На смак чудова, жовта, медова,  Їсть її малий Павлуша. Здогадались, що це?» (Груша).
-          Груша – овоч чи фрукт?
- Огірок і грушу ми будемо не розфарбовувати, а заштриховувати. Візьміть простий олівець. Подивіться, як треба заштрихувати огірок. (Презентація). Тепер так само заштрихуйте грушу. (Презентація) Відкладіть ці малюнки на куточок парти.
- Прийшов час відпочити.
Щось не хочеться сидіти, Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки  І зроби чотири кроки. Вище руки підніміть. І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу - все гаразд..
Вчитель: Цей урок – урок письма. Хто мені скаже, для чого людям вміти писати? А чим люди пишуть? - А у чому пишуть учні? Чи може хтось показати, як треба правильно тримати ручку? Як правильно повинен лежати зошит на парті? А як правильно повинні сидіти учні під час письма? А чому треба сидіти за партою рівненько?
- На цьому плакаті показано, як правильно треба сидіти під час письма. Давайте сядемо так само рівненько, поставимо правильно ніжки на підлогу. Перевіримо: між партою і животиком повинна вміститися ваша долонька.
- А тепер правильно покладіть зошити на парті – навкоси. Візьміть правильно ручку, як дівчинка на плакаті. Поставте руку з ручкою на лікоть, зробимо вправу «Півник горох клює», «Півник голівкою крутить».
- Усі  сидять правильно. Зошити теж лежать правильно. Покажіть, чи правильно ви тримаєте ручку, бо зараз ми будемо писати у зошиті.
- Подивіться на сторінку свого зошита. Що ви бачите? А які лінії, рядочки? Вузенький рядочок називається робочим рядком. Знайдіть і покажіть перший робочий рядочок. Якщо ви знайшли, а сусід по парті ні – допоможіть йому, покажіть перший робочий рядок. У ньому є верхня і нижня лінія. Поставте на верхній лінії цього рядка крапочки – с початку до кінця. Тепер поставте крапочки на нижній лінії. (Презентація)
- Перевірте себе, чи рівна у вас спинка, чи правильно стоять ніжки. Відкладіть ручку, візьміть червоний олівець. Тримайте його так само, як ми навчилися правильно тримати ручку. Зошит теж тримайте навкоси, як дівчинка на плакаті. Знайдіть другий робочий рядок. Зафарбуйте його охайно червоним олівцем – с початку і до кінця. Відкладіть червоний олівець.
- Стомилися пальчики? Давайте зробимо зарядку і для них.
- Візьміть синій олівець. Покажіть, як ви правильно його тримаєте. Над вузеньким робочим рядком є верхня допоміжна лінія. Проведіть по ній синім олівцем. Намагайтесь креслити рівненько.
- Відкладіть синій олівець, візьміть зелений. Під вузеньким робочим рядком є нижня допоміжна лінія. Покажіть її сусіду по парті, перевірте один одного, чи правильно ви її знайшли. Проведіть по ній зеленим олівцем.
- Ви познайомились із розлініюванням зошита. Давайте повторимо і покажемо, як правильно сидіти. Класти зошит. Тримати зошит. Покажіть вузенький робочий рядок. Верхню допоміжну лінію. Нижню допоміжну лінію. А яку фізкультхвилинку для пальчиків вивчили?
Давайте іще її повторимо. Тестування. А тепер вам треба переписати те, що написане на аркуші («Он ел суп») - Молодці, ви гарно попрацювали. Давайте підготуємо для наступного уроку крім олівців ще лічильні палички. А тепер ідемо усі на перерву.
Другий день. Математика
Вчитель: А тепер – урок математики. Хто скаже, чого навчаються діти на уроках математики? От і ми з вами будемо сьогодні рахувати.
- Спочатку, хто може порахувати усіх героїв казки «Ріпка»? ми назвали число «шість». Будь-яке число позначається цифрою. Хто знайде серед цифр на дошці цифру «шість». Покладіть перед собою стільки паличок, скільки героїв у казці. Перевіримо (хором рахуємо). А тепер покладіть стільки паличок, скільки у казці людей. Скільки? Покажіть цифру 3. А скільки тварин? Кого більше, людей чи тварин?
- Скажіть, будь ласка, а хто стоїть першим? Останнім? Хто стоїть між дідом і внучкою? Між собакою і мишкою? Хто стоїть перед собакою? Хто поруч з кішкою? (і т.п.)
- Ви ще не стали справжніми учнями, тому можна навіть на уроці пограти іграшками. Слайд.  На цьому малюнку іграшки. Які? Покажіть стільки паличок, скільки іграшок на екрані. Знайдіть на дошці цифру 2.   (М’яч та кубик. Дві іграшки).
- Я буду рухати ці малюнки, а ви будете відповідати на питання: - Що зверху? Знизу? Праворуч? Ліворуч? (Збільшити «пірамідку»).
- Яка іграшка найбільша? Яка найменша? Що більше м’яч чи кубик? Кубик чи пірамідка? тощо. Слайд.
- А скажіть, будь ласка, на яку плоску фігуру схожий м’ячик? Кубик? Пірамідка?
- Подивіться на малюнок на аркуші, що лежить перед вами. Які фігури зображені?  На першому малюнку трикутнички. Посередині трикутник якого кольору? Зафарбуйте трикутник над ним синім кольором. А під ним – жовтим. А перед ним – зеленим. За ним – коричневим.  У першому ряду другого малюнка зображені які фігури? Скільки кружечків? Знайдіть і покажіть п’ятий кружечок. Зафарбуйте його жовтим олівцем. Попередній кружечок (Покажіть?) – червоним. А наступний за жовтим – зеленим.
- Що став нагадувати наш малюнок? Світлофор! Пограємо у гру «Світлофор». Слухайте уважно завдання: показую зелений кружечок – ідете на місці, жовтий – зупиняєтесь, червоний – присідаєте.  (Один раз – тренувальний. Потім вчитель показує декілька разів не по порядку).
- А хто з вас дуже-дуже уважний – підніміть руку? Зараз вам треба уважно мене слухати. Працюємо ручкою. Знайдіть прямокутничок з клітиночками і червоною крапочкою. Від цієї крапочки проведіть пряму лінію вгору на дві клітинки. Тепер на одну праворуч, на три вниз, на одну праворуч, три вгору, одна праворуч…. Домалюйте цей «парканчик» до кінця.
В кого вийшло красиво та правильно? Підніміть ручку, погладьте себе по голівці. Молодці!
- За що ви можете ще себе сьогодні похвалити? Що сподобалось? Про що розкажете своїм рідним?




Третій день.
Розвиток мовлення. Письмо
(Казка «Колобок». Дикі і свійські тварини. Робота у робочому рядку)
- І знову вітаю вас, майбутні першокласники. Приготуємось до уроку письма. Вам знадобиться тільки ручка. А працювати будете на аркушах з зошита і на аркушах з малюнками, які лежать перед вами.
- Сьогодні до нас у гості знову прийшов казковий герой. Відгадайте, хто він.
На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок та скок —
Покотився... (Колобок)
- Давайте вивчимо цю загадку, щоб ви загадали її батькам.
- Подивіться на дошку, хто ще прийшов разом із Колобком? (Лисиця, вовк, ведмідь, заєць, кіт) Як можна назвати їх одним словом? (Тварини, звірі). Але мені здається, що хтось тут зайвий. Підкажіть – хто? (Котик) А чому він зайвий? (Не з цієї казки, домашня тваринка). Назвіть іще домашніх (свійських) тваринок. (Вчитель довішує зображення на дошку). Хто їх годує, доглядає за ними? Де живуть такі тварини? Тому цих тварин і називають домашніми.
- Подивіться, які тваринки зображені на вашому аркуші? (Ведмедик та овечка). Хто з них домашня тваринка? Хто – дика? Давайте обведемо по пунктирних лініях дику тваринку – ведмедика. А овечку ви спробуєте обвести вдома. (Діти працюють).
- Ведмедик приготував для вас веселу фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка:            Ведмежата в лісі жили,
                                                  Головою все крутили:
                                  Ось так, ось так, ось так. (Діти крутять головами)
                         Разом дерево хитали:
                         Ось так, ось так, ось так. (Поворот тулуба вліво,вправо,вперед , назад)
Колобку шлях відкривали. (Ходьба на місці)
- Звільнили Колобку шлях. Допоможіть Колобкові пробігти по доріжці у зошиті. Але, стежинку треба написати правильно і красиво. А для цього спочатку повторимо правила сидіння під час письма, положення зошита. (За плакатом).
- Візьміть правильно ручку. (Плакат). Хто пригадає, як називається рядок, по якому біжить Колобок? (Робочий). Наведіть «стежинку» ручкою по робочому рядку.
- А тепер поставимо парканчик з паличок, щоб ніяка тваринка не змогла піймати Колобка. Але, щоб написати красиво, треба приготувати пальчики для письма.                                
                                У корзинці маслючки, їх так люблять їжачки.
Щоб грибочки рахувати, треба пальчики згинати.
Раз, два, три, чотири п’ять. Починаємо писать.
- У другому робочому рядку за зразком з’єднайте крапочки. Який гарний захисний парканчик вийшов. Колобок може котитися далі. Давайте ще раз повторимо загадку про Колобка.
- А про кого ми ще з вами говорили на цьому уроці? (Про диких та свійських тварин).
- Давайте розселимо тваринок до лісу і у будинок. Я буду брати малюнок, а ви хором мені будете казати «У ліс», або «У хатку».
- Молодці, гарно попрацювали. Приготуємо до уроку математики ще лічильні палички.

Третій день.
 Математика
(Лічба предметів. Лічба від 1 до 10 і у зворотному порядку.
Написання цифри «1»)
- Колобок не утік, йому сподобалось у нашому класі. І він хоче перевірити, чи пам’ятаєте ви, кого Колобок зустрів першим? Другим? Третім? Четвертим? Скільки всього тваринок? Покажіть цифру (на дошці), А ті, хто сидить за партами покажіть стільки ж пальчиків. Хто стоїть перед Лисичкою? За Зайцем? Хто між Зайцем та Ведмедем?
- Дикі чи свійські (домашні) тваринки на панно? Скільки білочок? Покладіть перед собою стільки ж паличок. А гусей? Покладіть перед собою стільки ж паличок.
- Дика чи свійська тваринка ведмедик? Порахуємо, скільки їх на дошці. (Від 1 до 10). Будемо зі мною відраховувати тваринок назад: від 10 до 1.
Фізкультхвилинка:            Ведмежата в лісі жили,     Головою все крутили:
                                                  Ось так, ось так, ось так. (Діти крутять головами)
                                                     Разом дерево хитали:         Ось так, ось так, ось так.
                                                           (Поворот тулуба вліво, вправо, вперед , назад)
 - Подивіться на екран. (Презентація). Хто прийшов до нас у гості? (Їжачок). Що у їжачка є таке, чого немає у інших тваринок? (Голки).
- Покладіть перед собою біленький аркуш. Сядьте рівненько, візьміть ручку правильно і обведіть голочки у їжачка.
- Що тримає їжачок? (Малинку). Скільки малинок? Знайдіть на дошці цифру 1. викладіть цю цифру з паличок. (Слайд, вірш про «одиницю»).
- Подивіться, як правильно писати цю цифру. (Слайд). А хочете навчитися писати цю цифру як справжні учні? Тільки спочатку повторимо розминку для пальчиків від Їжачка.
                                У корзинці маслючки, їх так люблять їжачки.
Щоб грибочки рахувати, треба пальчики згинати.
Раз, два, три, чотири п’ять. Починаємо писать.
- Сядьте правильно. Правильно візьміть ручки. Подивіться ще раз, як писати цифру «1». Напишіть за зразком у клітиночках. (Пишуть на аркушах). Покажіть сусіду по парті «одиничку», яка вийшла у вас найкраще. Підняли руку, погладили себе по голівці, похвалили.
- А тепер попрацюємо з паличками. Покладіть перед собою стільки паличок, скільки на дошці домашніх тваринок. Скільки? Покладіть під цими паличками ще стільки паличок, скільки на дошці диких тваринок. Кого більше? На скільки? (На один) Хто напише «одиничку у клітиночках на дошці? (Викликати одразу по 3 учні). Покажіть Колобкові, що у вас на обличчі одне?
- Молодці. Так чого ви навчилися на цьому уроці? Що вам сподобалось? На вашому аркуші між ведмедиком та овечкою намальований Колобок. Домалюйте йому ротик – який настрій був у вас і у Колобка на цьому занятті. (Показати смайлики).
- Приготуйте пластилін. Я поговорю з вашими батьками, а ви зліпите такого ж веселого Колобка – з очками, веселим ротиком. (Малюнок на дошці).






Четвертий день.
Розвиток мовлення. Казка «Лисичка та Журавель».
Практичне ознайомлення з реченням

- Доброго ранку, мої маленькі учні! Я навіть скучила за вами за цей тиждень. А ви скучили за школою, за своїми новими друзями? Давайте приготуємось до уроку: знадобиться простий олівець, ручка.
- Сьогодні ми знову завітаємо у казку. Давайте пригадаємо, про які казки ми вже з вами говорили на минулих заняттях? («Ріпка», «Колобок»). Хто загадував загаду про Колобка батькам? А хто зможе розказати її зараз?
«На сметані замісили, На вікні охолодили,
Круглий бік, скок та скок — Покотився... (Колобок)».
- Я прочитаю загадки про казкових героїв, які завітали до нас сьогодні.
«Хвіст пухнастий, хутро золотисте.
В лісі живе, в селі курей краде». (Лисиця).
«Один поважний пан Лисицю хитру пригощав.
З височенького горщика борщиком смачненьким годував.
Хто ж є цей поважний пан? (Журавель).
- А у якій казці журавель пригощав лисичку? («Лисичка та Журавель»). Давайте послухаємо цю казку. (Слухання аудіозапису казки, перегляд слайдів).
Фізкультхвилинка. (Танець під пісеньку «Я Лисичка. Я сестричка»)
- Ще раз назвіть героїв цієї казки. Що ви вживали, коли називали героїв? (Слова). «Лисичка, журавель» - це … слова. Давайте пригадаємо, які слова відповідають на питання «хто?», а які – «що?». Але відповідати ви мені будете, співаючи: (Діти проспівують «хто?», або «що?») лисичка, горщик, журавель, тарілочка, болото, жабка. Добре співали, дружньо.
- У казці «Лисичка та Журавель» хто кого першим запросив у гості? Чим пригощала Лисичка Журавля? Чому Журавель залишився голодним? А чим пригощав Журавель Лисичку? А Лисичка наїлася? Чому?
- Відповідаючи на мої запитання ви висловили свою думку і повідомили її іншим за допомогою речень. Проспіваємо хором «речення».
- Скажіть, що робить Лисичка на цьому малюнку? (Слайд – «Лисичка їсть кашу»). Ви сказали що? (Речення). А давайте порахуємо, скільки у цьому реченні слів. Приготуйте пальчики. (Промовляють, загинають пальчики). Хором: в цьому реченні 3 слова.
- Це речення з трьох слів можна позначити схемою. (Показати схему: початок, слова, крапка). Знайдіть таку ж схему речення на аркуші, що лежить перед вами. Обведіть цю схему простим олівцем. Скільки рисочок обвели? Скажіть, що робить Журавель на картинці? (Слайд – «Журавель сидить»). Що ви сказали (Речення). Скільки слів у цьому реченні? Знайдіть та обведіть схему речення з двох слів. Що зображено на наступному малюнку? («Лисичка та Журавель посварилися».) Порахуємо, скільки слів. Знайдіть та обведіть схему.
- Так чому посварилися Лисичка та Журавель? А як треба було вчинити Лисичці? А Журавлю?
- А в яких ще казках зустрічається Лисичка? («Лисичка та скалочка», «Лисичка та Сірий Вовк»). (Слайд) З якої казки ця ілюстрація? Складіть речення до цього малюнка. Хто зможе накреслити схему цього речення на дошці? (Аналогічно наступний слайд: малюнок +речення+схема). А давайте вивчимо загадку про лисичку.
- Що ми з вами тільки що промовляли? (Слова, речення). А чим відрізняються слова від речення? (Хором: Словом ми щось називаємо, а за допомогою речення висловлюємо свою думку). - Я буду казати речення, будемо рахувати слова і показувати схеми. (На дошці). «Мені сподобався цей урок», «Ми слухали казку», «Діти танцювали».
- Молодці. А вам сподобався цей урок? Що сподобалось найбільше? - Перерва!
Четвертий день. Письмо
Розвиток дрібної моторики. Письмо коротких та довгих похилих паличок.
-  А тепер прийшов час для уроку письма. Давайте пригадаємо правила сидіння під час письма. (Плакат).
- Хто зображений на малюнку перед вами? Давайте повторимо загадку про Лисичку. (Хором, по рядах, окремі учні).
       «Хвіст пухнастий, хутро золотисте.
В лісі живе, в селі курей краде».
- Обведіть Лисичку по пунктирних лініях. Журавлика обведете і розфарбуєте вдома.
- Давайте приготуємо пальчики для роботи у зошиті.
«Нумо, пальчики-малята,
Хто з вас хоче написати?
Кожен з них за діло брався,
І ніхто не відмовлявся».
- Що стоїть між Лисичкою та Журавликом? (Тарілка та глечик). Знайдіть «тарілочку» на аркуші зошита. Який рядок вона займає? (Робочий). Сядьте рівненько, візьміть правильно ручку і обведіть «тарілочки» на робочому рядку. Скільки тарілочок ви обвели? Намалюйте ще дві такі самі тарілочки на робочому рядку.
- Що зображено нижче «тарілочки»? (Глечик). Він займає тільки робочий рядок? (Ні). Глечик починається від верхньої допоміжної лінії і пишеться до нижньої лінії робочого рядка. Покажіть верхню допоміжну лінію. Обведіть «глечики». Спробуйте намалювати ще два глечики самостійно.
- Глечик і тарілочка це що таке? (Посуд). Пограємо в гру: я буду називати предмети, а ви будете присідати тільки тоді коли почуєте назву посуду. Встали, приготувалися: каструля, шафа, тарілка, чашка, пенал, чайник, стіл, стілець, виделка, олівець, блюдце, плаття, ложка. Молодці, уважні діти.
- Подивіться на наступний рядок. Які палички написані? (Короткі та довгі). Похилі чи прямі? (Похилі). Короткі написані де? (На робочому рядку). А довгі? (Від верхньої додаткової лінії).
- Напишіть такі самі палички у зошиті. (Діти працюють за зразками).
- Молодці! Давайте приготуємося до наступного уроку. Зошит у лінію заховайте. Дістаньте кольорові олівці, лічильні палички.

Четвертий день. Математика.
Геометричні фігури. Число і цифра 2.
- А цей урок – урок математики. Наші казкові гості Журавель та Лисичка приготували нам тепер цікаві математичні завдання.
- У Лисички біда – розсипалося її намисто. І розгубилися намистинки. (Слайд) Подивіться на малюнок. Яка перша фігурка на лискиному намисті? А друга?... Домалюйте «намисто для Лисички», додавши такі самі фігури і в такому ж самому порядку.
- Перевірте один одного. Не забули ніяку фігурку? Молодці!
- (Слайд). Подивіться на малюнок і скажіть, за допомогою яких геометричних фігур зображено Журавля? Покажіть на пальчиках, скільки трикутників? Скільки овалів? Скільки кругів?
- (Слайд) Які фігури використали для зображення лисички? (Слайд). Роздивіться уважно малюнок лисички на аркуші перед вами і фігури на екрані. Знайдіть такі самі фігури на малюнку і розфарбуйте їх таким самим кольором. (Діти працюють). Давайте перевіримо, чи так у вас вийшло.(Слайд).
- А чого у Лисички по одному? (Хвіст, мордочка, носик). Покажіть цифру 1. Чим вона схожа на Журавля? Давайте пригадаємо, як пишеться цифра 1. Але спочатку приготуємо пальчики для письма. Візьміть правильно ручку. Ручка – дзьобик Журавля. Журавлик ним клює. Крутить голівкою. (Показують). Сядьте правильно.  Напишіть цифру 1 у клітиночках на аркуші.
- Лисичка знову запрошує вас відпочити та потанцювати.
Фізкультхвилинка. (Танець під пісеньку «Я Лисичка. Я сестричка»).
- Лисичка була одна. Покладіть паличку. До неї прийшов Журавлик. Стало їх …? (Двоє). Покладіть іще одну паличку поряд. Як утворилося число 2? Покажіть цифру 2.
- Подивіться на свій аркуш. Порахуємо, скільки всього кружечків?(Від 1 до 10).  Покажіть на аркуші цифру 2. Замалюйте два кружечки червоним олівцем. Подумайте, яку цифру треба дописати у пусту клітиночку? Допишіть цифру 1.
- А скільки у Лисички вушок, очок? А чи схожа шия Журавля на цифру два? А шия гусачка? Обведіть шийку гусачка. (Слайд)
«На ставочок випливає, довгу шию вигинає. (Слайд)
Гусачок, погодься, друже,
став на двійку схожий дуже».
- Давайте навчимося писати цифру два. Тільки спочатку приготуємо пальчики (Розминка для пальчиків «У корзинці…»).
- Зверніть увагу, що двійка складається з двох елементів. «Шийки і хвостика». Спочатку напишемо перший елемент. Подивіться на екран, як він пишеться.(Слайд). Напишемо у повітрі. Тепер на аркуші. (Аналогічно «хвостик»). А тепер навчимося писати цифру повністю. (Аналогічно. Пишуть тільки один рядок). Покажіть сусіду по парті кращу цифру. Похваліть свої пальчики за роботу. Покажіть вдома батькам, як ви навчилися писати цифру 2 і напишіть другий рядок.
- Журавель приготував для вас завдання. Він буде стукати дзьобиком, а ви спробуєте стукнути ручкою стільки ж разів. (Вчитель стукає 3, 5, 7 разів). Скільки разів стукнули? Покажіть на дошці відповідну цифру.
- Лисичка хоче у вас запитати, що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку? (Гра «Мікрофон») Про які геометричні фігури говорили? Яку цифру навчилися писати? З яких чисел складається число «два»? Що більше за все сподобалося на цьому уроці? Що було важко?
- Мабуть вам надоїло тихо сидіти? Давайте пограємо у гру «Кричалки»: разом і голосно порахуємо від 1 до 10 і назад. (Вчитель показує цифри, діти голосно їх називають).
- А тепер – «замкнули» ротики. Приготуйте пластилін. Запросимо до класу батьків.
- Поки я буду говорити з батьками, зліпіть з пластиліну, будь ласка, цифри 1 і 2. А потім зробіть намисто для лисички.




П’ятий день. Розвиток мовлення. Письмо. Казка «Колосок»
Ознайомлення зі складовою будовою слова. Поділ слів на склади.
- Доброго дня, мої маленькі друзі! А ну, покажіть мені, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Посміхніться мені. А тепер своїм новим друзям.
- Минулої суботи у нас гостювала одна хитра руда тваринка. Хто пам’ятає загадку про неї? «Хвіст пухнастий, хутро золотисте.    В лісі живе, в селі курей краде». (Лисиця)».
- Сьогодні до нас знову завітали герої української казки. Я назву цих героїв, а ви пригадаєте, що це за казка. «Півник і двоє мишенят». («Колосок»). Хто знає цю казку? Ви будете моїми помічниками. Подивіться на ілюстрації і допоможіть визначити, де буде перший малюнок? Де другий? Третій? Четвертий? (Прикріпити ілюстрації по порядку).
- Я буду починати розповідати казку, а ви, дивлячись на картинку, будете її продовжувати. «Знайшов Півник … (колосок)». Покликав …. (мишенят) і питає: - Хто колосок молотити буде? А мишенята відповідають … (Тільки не я). Обмолотив Півник колосок і відніс його до … (млина). А мишенята тим часом тільки … (гралися). Намолов Півник борошна і напік … (пирогів). А мишенята йому не … (допомагали). Прийшли мишенята їсти … (пироги). А Півник їх … (прогнав)». Чому Півник прогнав мишенят?
- Давайте пригадаємо, що ми тільки що промовляли? Що ми говоримо, коли виражаємо свою думку? (Речення). Придумайте речення до картинок. Давайте порахуємо, скільки в цих словах слів і разом на клітинках накреслимо схеми речень. Писати починайте від малесеньких «зірочок». (Аналогічно до обох малюнків. Спочатку на дошці, потім – по клітинках з допомогою вчителя: «Півник знайшов колосок», «Мишенята граються») + Слайд зі схематичним зображенням речень.
Фізкультхвилинка «Зорові горизонти». - Веселі мишенята і вас запрошують пограти: ви повинні роздивитися на картинках, що роблять  мишенята, і показати те саме. (Маленькі зображення мишенят по стінах класу).
- Давайте спробуємо покликати мишенят. Ми-ше-ня-та! Покличемо півника: - Пів-ни-ку! Гукаючи, ви побачили, що слово вимовляється не злито, а по частинах. Ці частини називаються складами. У слові може бути один, два, три, чотири і навіть більше складів. Коли ми графічно записували речення, то кожне слово позначали лінією. Щоб показати, скільки у слові складів, його можна зобразити у вигляді прямокутника, поділеного на стільки частин, скільки в ньому складів. (Показати на прикладі слів «дуб» та «мило» - Слайди).
- Послухайте, скажіть і покажіть на схемі, за скільки разів я вимовляю такі слова (на скільки частин, складів їх поділено, скільки прямокутників треба накреслити?): рак, жук, жаба, буряк.
(Викликати дітей креслити схеми на дошці).
- Відгадайте загадку і знайдіть картинку-відгадку на аркуші перед вами.
 «У хатинці, край гостинця    працелюб великий жив,
Бо від рання до смеркання    працювати він любив.
Ще жили з ним мишенята —  Круть і Верть їх звали.
Цілий день ледачі друзі      танки витинали.
До роботи неохочі,         а як їсти — тут як тут. Хто ж такий цей працелюб?»  (Півник)
- Півника ви вдома красиво розмалюєте. А мишенятко обведіть по крапочках.
- Давайте зробимо тепер зарядку і для пальчиків. Повторюйте за мною.
 «Нумо, пальчики-малята, хто з вас хоче написати?
Кожен з них за діло брався, і ніхто не відмовлявся».
- Ми підготували пальчики для письма. Повторимо правила сидіння під час письма. (Плакат).
- Подивіться на аркуш у косу лінію. На що схожі елементи? (На гачки, на хвостики мишенят). Де вони написані? (На робочому рядку). Обведіть «мишачі хвостики».
- Що зображено на наступному рядку? (Довгі та короткі похилі лінії). Де вони починаються і де закінчуються? (Короткі – на робочому рядку. Довгі - на робочому рядку – до нижньої допоміжної лінії). Обведіть ці палички.
- Мишенята та Півник хочуть перевірити, чи уважні ви діти? Подивіться на картинки (Слайди): що змінилося? (Діти роздивляються картинку, закривають очі, вчитель змінює слайд. Діти говорять, що змінилося.)
- Молодці! Уважні діти. Так хто завітав до нас сьогодні? З якої вони казки? Чому вчить ця казка? А чого ви навчилися на цьому уроці?
- Приготуйтесь до уроку математики: кольорові олівці, лічильні палички, пластилін.

П’ятий день. Математика
Число та цифра три. Склад чисел «два», «три». Трикутник
-   Перевірте, як ви готові до уроку: ручка, кольорові олівці, лічильні палички.
-   Пам’ятаєте, як на минулому уроці ми грали у «Кричалки» та «Співалки»? Давайте разом із прудкими мишенятами будемо плигати від цифри до цифри і рахувати голосно (1-10). А назад від 10 до 1 проспіваємо разом із Півником.
-   Ми з вами відпочивали. Відпочивали і мишенята у своїй казці. Чим вони займалися?
(Слайд – мишенята з сачком для метеликів). Подивіться на аркуш і на екран, яких гарних метеликів спіймали мишенята. А хто впізнав на крильцях першого метелика якусь цифру? (Одиницю). Обведіть одиничку (Клацнути). Яка цифра написана під першим метеликом? А скільки овалів біля цифри один? (Аналогічно двох інших метеликів + питання: «- Скільки треба домалювати кружечків?» і клацати).
Фізкультхвилинка від Півника: скільки разів півник стукне дзьобиком, стільки діти повинні присісти, підстрибнути, плеснути в долоні.
- Розв’яжіть таку задачку. (Слайд) «Гуляло двоє мишенят. (Клацнути). До них прийшов півник. Скільки стало тваринок? Значить можна сказати, що три – це два і один. Впишіть у клітинку цифру один. (Слайд). Повторіть: три – це два і один. (Аналогічно за слайдами «Три – це один і два»).
- Скільки метеликів спіймали мишенята? Покажіть цифру три. Сьогодні ми навчимося писати цю цифру. Але спочатку приготуємо свої пальчики.
Фізкультхвилинка для пальчиків «У корзинці…».
- Пальчики ваші готові вчитися писати цифру три? Подивіться, як правильно її писати (Слайд). (Розказати алгоритм написання). «Напишіть» за мною у повітрі, на дошці (віртуально). Обведіть цифру на першому рядку по крапочках. Через клітинку напишіть ще цифру три самостійно, без крапочок.
- На що схожа цифра три? (Спочатку припущення дітей, потім – слайд).
- (Слайд) Що тримає мишеня у лапках? (Трикутник). Чому так називається ця фігура? А що можна намалювати за допомогою трикутника? (Спочатку припущення дітей, потім – слайд). У пустому великому квадратику на аркуші намалюйте, використовуючи трикутник або мухомор, або парасольку, або прапорець, або ялинку. Можете і своє щось намалювати, тільки щоб обов’язково був трикутник.
- А тепер візьміть пластилін і виліпіть трикутник, одиничку, двійку, трійку.




Шостий день. Розвиток зв’язного мовлення.
Казка «Три ведмеді». Подiл слiв на склади.
Голосні звуки. Письмо елементів букв
 - Доброго дня! Знову субота i знову я втаю вас у нашій школі! I знову на вас чекають казковi герої. А щоб дізнатися, яка сьогодні буде казочка, вiдгадайте загадку:
                     Дiвчинка маленька якось в лiс пiшла,
                    Хатиночку  чудову там вона знайшла.
                    Хазяї незвичайнi у тій хатинці жили.
                    Кашi наварили й погулять пiшли.
                    Дiвчинка маленька у той дiм зайшла,
                    Як хазяї вернулись – ледь вiд них втекла.
     - Про яку казку йдеться мова?  (Казку «Три ведмеді»). Правильно, i сьогоднi до нас прийшла Маша. Вона хоче розповiсти вам цю казочку сама.  А якщо щось вона скаже не правильно, ви її виправляйте, домовились?
Лялька Маша (з лялькового театру). Коли я зайшла до ведмедей у будиночок, то побачила на столi пирiжки… (нi,тарiлки з кашею). Тарiлок було 5 ( нi, 3) Вони були всi однаковi за розміром (Нi, рiзнi). З’ї ла я кашу з самої великої тарілки (нi, з самої маленької). Потiм я гойдалася на самому маленькому стiльцi й зламала його. (так, на самому маленькому). Потiм я пiшла у спальню (так). Там я лягла спати на саме велике ліжко (нi, саме маленьке)… 
- А що було далi, Маша забула. Хто може їй допомогти? (Прийшли ведмедi, побачили Машу i хотiли її спiймати, а дiвчинка вистрибнула у вiконце i втекла.)
Фiзкультхвилинка:  Ведмежата в лісі жили, головою все крутили:
                                     Ось так, ось так, ось так. (Діти крутять головами)
                                  Разом дерево хитали: Ось так, ось так, ось так.
                                            (Поворот тулуба вліво,вправо,вперед , назад)
Машу пильно виглядали. (Показують).
- На минулому уроці ми з вами вчились поділяти слова на склади. А Машi тоді не було з нами, i вона не знає, як це робити. Давайте разом її вчити. Перед вами лежать маленькі прямокутники, а на дошці – великі. Кожен прямокутничок – це склад слова.   Я буду називати слова, а ви будете викладати стільки прямокутників, скільки в ньому складів. Наприклад: «Ма-ша» -два прямокутники. (Аналогічно «ведмеді, ліс, хатка, грибочки, стіл»).
- Маша хотiла намалювати  будиночок ведмедикiв, але в неї зламався олiвець. Треба їй допомогти. Але спочатку приготуємо пальчики до письма. Фiзкультхвилинка для пальчиків.
- Пригадайте, як правильно сидiти пiд час письма. Вiзьмiть олiвець i допоможiть Машi домалювати будиночок по крапочках.
- Коли Маша заблукала в лісі, як вона кричала? (А-у!). Проспіваймо ці звуки. А та О можна проспівати голосом. Їх так і називають – голосні. Хто знайде букви А та О на дошці? Маша приготувала ще декілька букв. Хто зможе їх назвати? (У, И, Я, Ы). Давайте встанемо і спробуємо їх проспівати. Ми їх проспівали – це теж голосні звуки. Маша показує букву, а ви співаєте звук, який вона позначає. Сідайте.
- Ведмедики, збирали у лісі грибочки і один з грибочків доручають вам вдома заштрихувати. А ще вони назбирали у кущах різних паличок. Просять вас зараз написати ці палички. Але сидіти і тримати ручку треба правильно, тоді палички будуть красивими. Обведіть на першому рядку тільки чотири короткі і чотири довгі палички. А на другому тільки шість паличок з заокругленням. Вдома можна дописати усі палички.
- Покажіть Маші палички, які у вас вийшли найкраще? Молодці, гарно попрацювали.
(Маша хоче подарувати ведмедикам на пам’ять їх портрет i просить вас допомогти  розфарбувати його. Молодцi, дуже гарнi малюнки в вас вийшли. Маша обов’язково передасть їх ведмедикам.)
Приготуйте до уроку математики лічильні палички та кольорові олівці. А паперові прямокутнички покладіть мені на стіл.

Шостий день. Математика.
Формування поняття «бiльший, менший».
Цифра та число 4, склад числа 4
Маша побувала в гостях у ведмедикiв, але вона розгубилась i не зрозумiла, чому їй було зручно в одному лiжку , а у iншому – нi? Правильно, тому що Маша маленька i  їй пiдходить маленьке лiжко, маленький стiлець та миска. Ведмедикiв у домi жило…( 3). Папа-ведмiдь  - великий (показують), мама-ведмедиця – (менше, середня), ведмежатко (маленьке). Папа-ведмiдь їв кашу з миски якої ? (великої), мама-ведмедиця з..(середньої), ведмежатко з…(маленької).  Слайди. Так само стiльцi  та  лiжка.
Давайте позначимо на малюночку саму маленьку мисочку цифрою 1, середню  - 2, велику – 3.
 Фiзкультхвилинка. Маша хоче перевiрити, якi ви уважнi. Пiд музику ви танцюєте, топаєте, а по командi «Ведмедi» - присiдаєте i ховаєтеся  (закривають голову долонями).  Гра повторюється кiлька разiв.
   Дiти, Маша дiвчинка маленька i ведмежатко теж яке? (маленьке) .Отже їх двоє. А дорослих ведмедей скiльки? Теж два. А разом усих скiльки? (чотири). Правильно. Отже чотири – це два i два. Подивiться на листочки. Скiльки  обведених грибочкiв у рядочку? (два).А необведених?
(теж два). Обведiть їх. Скiльки грибiв всього? (чотири). Ще раз: чотири – це два i два. Допишiть у клiтинку цифру два.
   У лiсовому будиночку ведмедикiв жило скiльки ? Три. До них прийшла Маша i їх стало?
(чотири). Отже, чотири – це три i один. Подивiться на вашi аркушi. Скiльки обведених ягiд?
(Одна). А необведених? (три). А разом? (чотири).  Отже чотири – це один i три. Обведiть ягоди ручкою. Допишiть у клiтинку цифру три.
Фiзкультхвилинка. Допоможи ведмедикам зiбрати грибочки. Дiти встають i, обертаючись, знаходять та рахують грибочки (10), розвiшанi по класу.
Грибочки ми зiбрали, а тепер порахуємо палички. Ведмедикам потрiбно 10 паличок, щоб розтопити пiч. Викладаємо разом по однiй паличцi i рахуємо (1-10). А тепер у зворотньому порядку рахуємо i прибираємо палички у коробку.
Навчимося писати цифру 4. (Вчитель показує, як писати цифру, на дошцi та коментує.)
Приготуємо пальчики до письма. Пригадаємо, як правильно сидiти пiд час письма. Вiзьмiть ручки. Спробуємо написати цифру 4 у повiтрi, а тепер на аркушах.
-         Молодцi. Ви добре працювали i заслуговуєте на Машин подарунок.





Сьомий день. Казка «Рукавичка».
Складання та графічне зображення речень.
Визначення та графічне позначення складів.
- Доброго ранку, друзі! Сьогодні останнє наше заняття, зустріч з останньою казкою. Я буду читати загадки про героїв цієї казки, а ви спробуєте відгадати, що це за казка. (Діти відгадують загадки, вчитель виставляє героїв казки на дошку).
        * Маленьке, сіреньке, а хвіст, як шило. (Миша)
 * Від нежданого приходу вона хутко скаче в воду. (Жаба).
* Влітку – сірій, Взимку – білий, Полохливий, Несміливий (Заєць).
*Вночі руда дівчина   Залізла тихо в двір,   Курей перелічила   Та й понесла у бір. (Лисиця).
*Лиходій і забіяка, дуже схожий на собаку. Він з’явився – ліс замовк. Це лихий і хижий (Вовк
         * Влітку наїдається, взимку висипається. (Ведмідь).
- Що ж це за казка? Правильно – «Рукавичка»! сьогодні ви знову будете артистами, тільки лялькового театру. Хто добре знає цю казку – буде її розповідати, а діти, яких я виберу – будуть за допомогою цих ляльок показувати і говорити слова героїв. (Інсценізація казки).
- Молодці артисти. Вони заслуговують на аплодисменти. А від радощів, що знайшов рукавичку, дід пустився танцювати гопака. І вас запрошує!
Фізкультхвилинка під музику «Гопак».
- Але на морозі стерлися узори на рукавичці. На своїх аркушах спробуйте намалювати на рукавичці без узорів такі самі смужечки та трикутнички, як на першій. Дивіться уважно – де смужечки, де і скільки трикутничків. (Слайд).
- Щоб дід більше не губив рукавички, треба йому гачечок прибити, а на рукавичку петельку пришити. От ми і напишемо з вами гачечки та петельки. Але спочатку зробимо розминку для пальчиків. (Пальчикова гімнастика. Слайди). Сядьте правильно, правильно візьміть ручку. (Діти пишуть елементи букв).
- Давайте пригадаємо, як на минулому уроці ми з вами складали речення і позначали їх рисочками. Складіть речення за малюнком. (Слайд. «Прийшов зайчик»). Скільки слів? Позначте рисочками від червоної крапочки. (На тому ж слайді). (Аналогічно з реченням «Загубив дід рукавичку», слайд).
- А ще ми вчилися визначати, скільки складів у слові. Давайте покличемо вовка. Скільки складів? (Один). Від першої синьої крапочки накресліть один прямокутничок. (Слайд). (Аналогічно із словами «жабка», «лисичка». На тому ж слайді).
- А на останок проспіваємо голосні. (Відео).
- Яку казку пригадали? Що писали? Що складали? Що сподобалось? Що було важко?
- Молодці, попрацювали добре. Залиште кольорові олівці і приготуйте лічильні палички.








Математика. Число і цифра «п’ять». Склад чисел 1-5.
Поняття «перший», «другий» і т.п.
- Пригадайте, а хто з тваринок з казки «Рукавичка» першим знайшов рукавичку? Подивіться на аркуш, яка цифра записана? (Слайд). Хто приплигав потім? Якою стоїть жабка? Яка цифра повинна стояти біля жабки? Напишіть у прямокутнику цифру «2». Хто прийшов за жабкою? Яка цифра біля зайчика? Зайчик стоїть яким? (Аналогічно – лисиця, вовк, ведмідь).
- Подивіться на аркуш. Скажіть, яке число на першому прямокутнику? (1) (Слайд) Скільки крапочок? На другому? (2). А крапочок? Скільки треба домалювати? (Аналогічно з 3, 4. На тому ж слайді.) А яка цифра в останньому прямокутнику? Намалюйте п’ять крапочок.
- Сьогодні будемо вчитися писати цифру «5». Тільки спочатку приготуємо пальчики для письма.
Розминка для пальчиків «Їжачки».
(Слайд. Ще показує вчитель. Діти обводять по зразках «5»).
Фізкультхвилинка під музику «Гопак».
- Ми пригадали сьогодні казку «Рукавичка». Рукавички бувають різні. (Слайд). Чим ці рукавичка відрізняється? Скільки пальчиків на рукавичці на вашому аркуші?
- Давайте прикрасимо намальовану рукавичку. Спочатку порахуйте, скільки кружечків, які намальовані разом? (П’ять). Замалюйте їх червоним кольором. (Слайд). Скільки кружечків біля пальчиків? (П’ять). Замалюйте нижні чотири кружечки жовтим, а один окремий – синім. Чотири і один – 5. Допишіть у прямокутничок: 5        4 і 1. (Слайд. Аналогічно наступні кружечки. Два - жовтим, три - синім). Три і два – 5, 5 це 3 і 2(вписати). (Слайд). Хором: п’ять – це 4 і 1, 1 і 4; 3 і 2, 2 і 3.
- Пограємо у гру «Додаванки». (Слайд). Жила собі одна мишка. До неї прийшла …жабка. Стало їх …? (Аналогічно до 6, до 10).
- На останок поспіваємо (Слайд) «один і один – два» і т.д. до 10.
- Чого ж ви навчилися на цьому уроці?
З батьками.
- Сьогодні у нас була остання зустріч. Сподіваюсь, наші заняття пройшли не марно. У нас не було завдання одразу чогось навчити. Хотілося познайомитися з майбутніми вихованцями. Тестування психолога, впевнена,  допомогли багатьом батькам замислитись більш серйозно над тим, що готувати дитину до школи просто необхідно. А рекомендації психолога допоможуть вам це робити правильно. Тільки, нажаль, Анна Костянтинівна у лікарні. Але вона обіцяла до кінця березня зробити усі висновки. І ви зможете на останньому тижні прийти до мене або Марини Олександрівні за індивідуальними письмовими рекомендаціями.
Щодо вступу до першого класу. Візьміть ручку та аркуш і запишіть. На останньому тижні серпня будуть розвішані у різних куточках міста об’яви про дату першого збору учнів нашої школи. Буде об’ява і на самій школі. Слідкуйте за цим наприкінці серпня.
Адміністрація, напевно, попереджала вас про необхідність надання до першого вересня довідки про медичне обстеження дитини. Не тягніть з цим до останнього. Пройдіть раніше – з початку або з середини серпня. Бо потім будуть у лікарні величезні черги.
Що придбати майбутньому учню? Можете купити декілька зошитів у косу лінію з допоміжними горизонтальними та похилими вертикальними лініями. Декілька зошитів у клітинку. Зошити звичайні, краще – без картинок на обкладинці. Але з білими аркушами, чіткими лініями. (Показати). Альбом, акварельні фарби і пензлик, клей ПВА, невеликі ножиці з заокругленими кінчиками, пластилін, кольоровий папір і картон. Ручки придбайте прості, зручні, без різних прикрас. (Показати). Дитину ніщо не повинно відволікати на уроці. Знадобиться простий олівець, кольорові олівці, ластик, лінійка 20см. Можна збирати і засушувати красиві невеличкі листочки, квіточки, гілочки – на уроки трудового навчання.
На заняттях з майбутніми першокласниками ми намагалися сформувати у дітей первинну уяву про правила поведінки під час уроків та перерв. Створити умови, щоб майбутні учні побачили, що у школі не тільки не сплять, як у дитсадку, бігають на перервах з друзями, грають, співають і танцюють, а ще й наполегливо працюють.
Ми вже звикли до наших майбутніх вихованців. Задоволені їх поведінкою і роботою на заняттях. Сподіваюсь, діти теж звикли до своїх майбутніх вчителів. Хочеться почути від самих дітей: чи хочеться їм іти до школи і чому? (Гра «Мікрофон»).
- А тепер урочиста посвята у майбутні першокласники. Нехай ці «медальки» стануть нагородою за перші досягнення у навчанні. (Вручення «медалей»).




Ігри на перервах
 «Рольова гімнастика»
Завдання. Походити, як: немовля, дідусь, лев,ведмідь,клоун в цирку. Посидіти, як: бджола на квітці, наїзник на коні, Карабас-Барабас. Пострибати, як: коник, козлик, кенгуру. Політати,як метелик,як орел.
 «Влови шепіт»
Завдання. Гравці сидять у колі. Вчитель пошепки дає команди і тихо каже слово «всі». Потім дає команду і називає ім’я якоїсь однієї дитини, яка повинна виконати команду.(Наприклад: підняли руки, всі,сіли, Наташа,покружились, Ваня)
 «Будь уважним»
Завдання. Діти йдуть по колу. Ведучий із різними інтервалами дає команди: «коні», «зайчики», «чаплі», «жабки», «раки». Діти виконують команди: «коні» - б’ють ногою в підлогу; «зайчики» - стрибають; «чаплі» - стоять на одній нозі; «жабки» - стрибають навприсядки; «раки» - задкують.


Комментариев нет:

Отправить комментарий