Виховна робота

Сценарій виховного заходу має назву «Моє ім’я – Батьківщина, лелеки легке крило». Раджу провести його серед учнів початкової школи.
Мета заходу:
  • формування в учнів життєвих компетентностей за змістовими лініями «Ціннісне ставлення до природи» і «Ціннісне ставлення до суспільства»;
  • поєднати усний матеріал з елементами гурткової роботи (вироби учні попередньо готували на заняттях гуртка).
Сцену актової зали оформлено за допомогою зображення веселки, «вишитого» рушника паперовими квітами.
Організатори заздалегідь готують з учнями паперові іграшки-лелеки.
На сцені висить плакат із зображенням гнізда лелеки та самого птаха.
Під час виховного заходу використовуються записи музичних творів:
Каріна Мельник «Пролітали лелеки»,
Тіна Кароль «Моє ім’я – Батьківщина»,
Н.Май «Лелеки-лелеченьки»,
запис лелечиного клекоту.
Хід виховного заходу
Ведучий
Ми раді усіх вітати у нашій гостинній залі.
Сьогодні, дорогі друзі, ми поведемо розмову з вами про найдорожче для серця кожної людини.
Учень
Що ж таке є моя Батьківщина?
Під вікном червоніє калина,
казочка цікава у бабусі,
і тихенька пісенька матусі.
Сила та незламність мого тата,
вся обсаджена квітками моя хата.
Попід тином дідова криниця,
Ген у полі – золота пшениця.
На даху в своїм гнізді лелека
І дорога у майбутнє – ой далека.
І веселочка зігнулась понад ліс,
І стрімкий за полем обеліск.
Ведучий
Отже, здогадались? Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, щирістю, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки…
Та найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні, де звучить чарівна пісня.
Діти виконують пісню Т.Кароль «Моє ім’я – Батьківщина».
Неможливо в межах однієї години описати всю велич Батьківщини, оспівану у цій пісні. А зупинимось ми з вами лише на одній її стрічечці, яка дала назву нашій зустрічі.
Усі:     – Моє ім’я – Батьківщина, лелеки легке крило.
Учень.
Одна в нас Вітчизна навіки буває,
Бо місце народження – одне і святе.
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам щастя несе.
Звучить запис пісні Каріни Мельник «Пролітали лелеки».
Ведучий.
  • Діти, скажіть будь-ласка, а що вам відомо про цього птаха?
Учні.
  • Лелеку ми ще називаємо лагідно – веселиком.
  • Лелека – перелітний птах.
  • У теплі краї лелека летить швидко – 150 км/год, а от вертається до нас вдвічі швидше.
  • Прилітають птахи у своє попереднє поселення, але не обов’язково живуть у своєму гнізді.
  • Вони не мають голосу, а клацають дзьобами. Проте їх дітки – лесики голосно пищать.
  • Живуть лелеки біля 20 років, мають вагу до 4 кг.
  • Розмах їхнього крила – 60 см, а довжина дзьоба – до 20 см.
  • Лелеку вважають святим птахом. І наспівують: «лелека в гніздечку – мир на Землі».
Ведучий.
Однойменну композицію з паперових модулів виготовили вихованці гуртка «Чарівний світ оригамі», який працює у нашій школі. Ось погляньте.
За допомогою проектора демонструється виріб.
Ведучий.
Можливо хтось із вас знає вірші про лелеку.
Учні.
ЩО СКАЗАВ МЕНІ ЛЕЛЕКА
Довгу зиму жив лелека
У далекій стороні.
А тепер вернувсь здалека
І таке сказав мені:
«У краю тім — вічне літо
І нема снігів, зими,
Та свою країну, діти,
Найщиріше любим ми».
Ведучий.
Сьогодні ми з вами принесемо до рідного гніздечка маленьких лесиків – лелеченят, яких з паперу виготовили умілі ваші рученята. Отож, прилітайте швидше до рідної оселі, до рідної Вітчизни, несіть на крильцях мир та радість.
Діти прилаштовують вироби до плакату, утворюючи композицію.
Лелека
Вироби з дітьми
Учень.
Дуже любимо ми лелек, оберігаємо їх.
І тому я попросити вас хотів:
Бережіть, будь ласка, люди, цих птахів!

Виховний захід про правила дорожнього руху для 4 класу

“Зелений вогник”

Мета: розширитизнанняучнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; розвивати пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати  вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я..
На дошці записані слова:
Руху правила єдині,Їх повинні поважати.Знати їх усі повинні —І дорослі, і малята.
1.Ведучий: Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами.
Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Мисливці з давніх давен  викладали позначки з гілочок на стежках, коли хотіли комусь повідомити про напрямок , в якому вони пересуваються.
Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять.
2.Ведучий: Але спочатку ми розділимося на дві команди і спробуємо з поданих наборів букв скласти назви ваших команд.  ( «СВІТЛОФОРИК»    і    «ПІШОХОДИК» ).
– А поки наші команди виконують своє завдання, ми пограємо з вболівальниками.
Гра «Дозволено, заборонено»
І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні.
Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.
Це … (дозволено).
Пустувати тут, де люди … (заборонено).
А бабусі дати місце, це… (дозволено).
Йти, коли червоне світло … (заборонено).
На зелене навіть дітям йти … (дозволено).
Дітям гратись на дорозі… (заборонено).
Знати правила дорожні це … (дозволено).
3.Ведучий: З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку: кожна команда повинна відгадати запропоновані загадки.
  • Йде з села до села,
    А з місця не зрушить. (Дорога).
  • Маленькі будиночки
    По місту біжать.
    А в цих будиночках
    Люди сидять. ( Автобуси, трамваї, тролейбуси ).
  • Я не їм вівса, ні сіна,
    Дайте випити бензину.
    Усіх коней обжену,
    Кого хоч  наздожену. ( Машина ).
  • Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
    Підморгне червоним оком – стоїмо. ( Світлофор ).
Ведучий: Молодці! І це завдання ви виконали. А зараз послухайте віршик «Світлофор».
Три світла в світлофора є,
Кожний з них наказ дає
Зелене світло – шлях відкрито,
Спокійно переходьте діти.
Жовте світло – попереджає,
До уваги закликає.
Червоне світло загориться –
Йти небезпечно! Зупиніться!
4.Ведучий: Переходимо до наступного етапу наших змагань. Вікторина «Вулиці нашого міста». Команди по черзі повинні дати відповіді на питання:
  • Які будинки на вулиці, де знаходиться наша школа?
  • Який рух на нашій вулиці – односторонній чи двосторонній?
  • Де повинні ходити пішоходи? Де повинні їздити машини?
  • Де і як потрібно переходити вулицю?
  • Які знаки світлофора ви знаєте?
  • Чи можна гратися на вулиці?
Ведучий: Продовжуємо наші змагання. Але спочатку учні нашого класу проведуть для вас невеличкий екскурс у минуле.
1-й учень: Ще у далекі часи з появою перших кінних упряжок, виникло безліч проблем. По дорозі вони рухалися назустріч один одному, візники не бажали поступатися дорогою пішоходам. В результаті чимало потрапляли під колеса, отримували травми. Тоді було придумано перші правила дорожнього руху. Як ви думаєте які? (Діти дають відповіді: встановили правосторонній рух, на перехрестях з’явилися регулювальники, які стежили за рухом транспорту).
2 учень:А чи знаєте ви, що першим правила дорожнього руху ввів ще Петро І. І він же видав указ про покарання за порушення цих правил.
3 учень: Пізніше, коли з’явилися перші автомобілі, придумали перші світлофори. Чи може хто-небудь сказати, коли і де поставили перший світлофор?
4 учень:Перший світлофор з’явився в 1924 році на вулицях Москви. Він мав форму круга із стрілкою і був встановлений в самому жвавому місці руху міського транспорту в тогочасній Москві.
5.Ведучий:А у нас далі гра на увагу «Гра «Спритний пішохід»
Матеріали та обладнання: макет світлофора, м’яч.
Хід гри:
Пішоходи по черзі переходять перехрестя. Перейти – значить на ходу закинути м’яч в зелений кружечок світлофора. Попав в червоний – пішохід не має права переходити вулицю, вибуває з гри. Попавши в жовтий – отримує право ще раз кинути м’яч. Яка команда набере більше збереже гравців за визначений час, та і перемогла.
6.Ведуча:А зараз я з вами хочу провести одну дуже цікаву гру!
Гра «Вгадай, який знак»2. Гра «Дорожні знаки»
Ціль гри: вчити дітей розпізнавати дорожні знаки; закріпити знання дітей про правила дорожнього руху; виховувати вміння самостійно користуватися одержаними знаннями у повсякденному житті.
Матеріали та обладнання: таблички з дорожніми знаками.
Хід гри: –  Шановні учасники, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак.
1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! ( знак «Дiти»)
2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.   (знак «Пішохідний перехід»)
3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса»)
4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити.       (знак «Автозаправка»)
5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.      (знак «Підземний пішохідний перехід»)
6).  Машини мчать на швидкостях,
А ось назустріч знак:
Зображено на ньому поїзд,
Ну що ж це є за знак?       (знак «Залізничний перехід»)
Ведучий показує знак, а діти називають його. Яка команда швидше і правильно називає, отримує один бал.
 7.Ведучий:Молодці, я бачу, що ви всі дуже добре знаєте дорожні знаки. Адже ви зустрічаєтесь з ними щодня, коли ідете в школу. А зараз проведемо фізхвилинку на увагу.
  • Я перевірю, чи вмієте ви бути уважним і чи знаєте сигнали світлофора.
( Проводиться гра, ведуча «переключає» сигнали на світлофорі. На зелений діти легенько притоптують ногами, на жовтий – плещуть в долоні, на червоний – стоять тихо.)
8.Ведучий: І знову випробування на кмітливість і ваші знання. Кожній команді задаю питання.
  • Чому світлофор назвали світлофором? ( «світ» – світло, «фор» (гр.) – несу).
  • Чому на машинах, навіть вдень, загораються червоні вогники? (Гальма, повороти).
  • Назвати спеціальні машини.
  • Чому на деяких машинах встановлені « мигалки»?
  • Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який вже дуже близько?
(V=60 км/год, гальмівний шлях за 1с=16м
V =80 км/год, гальмівний шлях = 22м).
  • Чому червоне світло означає «заборонено йти» ?(це сигнал тривоги: червоний колір добре видно, він «кидається» в очі і вдень і вночі; червоного кольору в природі мало).
  • Що треба зробити,якщо скоїлася дорожньо–транспортна пригода?
  • Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід).
9. Ведучий: І знову невеличкий екскурс в стародавнє минуле.
1учень:  Ще задовго до появи справжнього автомобільного транспорту  люди  не тільки ходили пішки, а й їздили, бо коні були завжди. Міцно сиділа в сідлі людина і в руках тримала віжки, часто смикала їх. Кінь швидко скакав туди, куди веліла їй людина.
3 учень: Минав час, але нещасних випадків не зменшувалось. І тоді люди самі вирішили: треба розділити потоки їздових і пішоходів. Мостили дороги і будували спеціальні доріжки для пішоходів, які називали французьким словом «тротуар».
4 учень: А колись, щоб позначити безпечний перехід через болото, річку, струмок, люди втикали лозинки – позначки. Саме на такі позначки схожі і сучасні переходи. Їх сьогодні називають «зебра».
10. Ведучий: От зараз ми з вами і проведемо спортивну естафету «Зебра».
(Перейти, як по «зебрі», за допомогою двох картонок.)
  • Молодці! А тепер давайте підведемо підсумки наших: порахуємо, скільки балів у кожної з команд.
Підведення підсумків і визначення переможців.
  • А тепер всі разом заспіваємо пісню:
Пісня «Вчать у школі»
Правила дорожні знать,
Добре їх запам’ятать
Вчать у школі (3 рази)
І дорогу перейти,
Бути чемними завжди,
Вчать у школі. (3 рази)
Знаки різнії вивчать
На дорогу теж зважать,
Вчать у школі (3 рази).
Щоб здоров’я зберегти
І уникнути біди,
Вчать у школі.(3 рази)
Всі разом: Повторюйте всі на світі правила дорожні,
Бо без них, ой, люди добрі, прожити не можна


Виховний захід

 на тему:

«Свято Стрітення»



Мета: учні мають усвідомити, яку роль у житті людини відіграє родина, сімейні свята, традиції;
формувати вміння виконувати українські традиційні обряди, продовжувати формувати вміння зберігати історію українських традицій;

виховувати почуття любові та поваги до культурної спадщини свого народу;

розвивати уважність, естетичні відчуття

Обладнання: рушники, хліб, сіль, свічка, засоби ТЗН:проектор і екран, ноутбук.

Хід виховного заходу:
1…Учитель
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов'ю та миром.
У нашого народу є прекрасні традиції. Сьогодні ми ознайомимося зі святкуванням  чудового свята «Стрітення».
Як нестримно летить час, ще зовсім недавно ми тішилися новорічними святами. А вже почався відлік останнього місяця зими — лютого. Хоча він за своїм характером найпримхливіший, або, як кажуть у народі, найконозистий, та все ж сонечко вже повертає на весну — поступово день збільшується. Мудро відмічено у народному прислів'ї: «Лютневий сніг весною пахне».
2….Учитель
Щоб більше дізнатися про походження та значення лютого. ми запросили до нас у гості вчених з Української Академії наук: етимологів, народних синоптиків, народознавців і фолькльористів. Надамо слово нашим етимологам.

(Етимологи піднялися і нахилилися; включається презентація)
3…Етимолог 1
У багатьох народів, зокрема і в нас ще до прийняття християнства, останній місяць зими завершував річний цикл. Це ж стосувалося і давніх римлян, у яких назва останнього місяця року озна-чала «очищення». В Україні, як і в Білорусі, офіційно закріпилось слово «Лютий».

4…Етимолог 2
Його етимологічне коріння пов'язане з конкретним життям. Як стверджує відоме прислів'я, це пора надмірних контрастів — вітрів, морозів, снігів, відлиг та переметів. Переважна їх більшість характеризує сувору і конозисту вдачу місяця — сніжень, лютень, зимобор, бокогрій.

5…Етимолог 3
З останнім місяцем зими у хліборобів завершувався і традиційний зимовий відпочинок. Селяни починали готуватися до нового хліборобського сезону. Саме тому з лютим міцно пов'язані і природні передбачення погоди — якими будуть весна і літо, чи щедрим буде врожай.

6…Ведучий
Звернення до народних прикмет у лютому -явище закономірне, адже не за горами весна-красна. І хоча зараз внаслідок різних причин не всі прикмети виявляються правильними, і передбачати погоду ми можемо за допомогою сучасних знань і приладів, та все ж ніколи не зашкодить прислухатися до тисячолітньої народної мудрості.


7…Ведуча
Нашим народним синоптикам вдалося відшукати такі народні прикмети лютого.

8 …Народний синоптик 1
Якщо погода на Макара ясна, то й весна красна;
Якщо на Юхима вітряно, то літо буде мокрим;

9. …Народний синоптик 2
Прийшов Хома — вважай, що й зими нема;
Прийшов Влас, з печі злазь;
10….Народний синоптик 3
Коли на Оксани-напівзимниці день тихий і ясний, весна буде гожою, якщо в обід сонце, то рання весна; коли хурделиця — цілий тиж¬день буде негода;
11 …Народний синоптик 4
Якщо на Трохима вночі зоряно — на пізню весну;
Микола студений рідко обходився без снігу та морозу;
Якщо на Власа відлига, то морозів більше не буде.
12…Ведучий
На останній зимовий місяць припадає багато свят.
13…Ведуча
Розкажуть нам про них народознавці.
14…Народознавець1
1 лютого — Макара
6 лютого — Оксани-напівзимниці.
15…Народознавець2
10 лютого — Юхима. У народі казали: «Юхим приніс вітер на сире літо». За цим днем передбачали літо. Тому намагалися відповідно і профілювати рід занять. Народне прислів'я радило: «Якщо мокре літо, то тримай корівку, а як сухе — купуй бджілку».
16…Народознавець3
12 лютого — трьох святих;
10 лютого — Трохима;
15 лютого — Стрітення;
17…Ведучий
І все ж серед усіх цих свят найголовніше і найшановніше в народі — це Стрітення. Його найдавніша назва — Зимобор, або Громовиця, та все ж згодом цей день прибрав остаточне ймення — Стрітення.
18…Ведуча
За народним повір'ям, саме 15 лютого зима начебто зустрічається з весною
А хочете знати, як це відбувається?
(Розігрується сценка)
19…Ведучий 2
Вранці на околицю села приїхала Весна, а на зустріч виходить білосніжна Зима. Ще не побачивши своєї сестриці весни ходить розглядаючи свої володіння, промовляє:
20…Зима                                                                                                                                     
Війте голубчики мої вітри, крутіть хурделиці, війте метелиці, сильніше скувайте землю морози…Та тут їй назустріч іде дівчина.
21…Дівчина                                                                                                   
  Добридень, бабусю!
22…Зима
Та який же він добрий, коли сьогодні сонце так гарно сіяє. А ти чому тут ходиш сама, ще й до мене вітаєшся. Не боїшся, що я тебе замету, заморожу?
23…Дівчина
А сьогодні мені вас вже нічого боятися.
24…Зима 
Як це? Ти не боїшся мене, зими?
25…Весна
А чого їй боятися коли я вже прийшла!
26…Дівчина
Ой весна, весна. Ми так тебе чекали, кожній день рахували. Побіжу я додому сестрам розкажу, що незабаром заквітчаємося у свіжі, перші, весняні квіти. Бо вже прийшла весна із зимою змагатись за панування над землею!!!
27 ….Зима
Щось ти швидко прийшла сестрице!
28….Весна
Я вчасно. Сьогодні ж Стрітення! Час тобі царювання над землею передати мені
.29….Зима
Та ще твоєму царюванню час не настав.
30…Весна
Та поглянь на себе, Зимонько! Яка вже з тебе цариця з порожньою торбою? Все, що я напрацювала, ти з’їла і випила.
31…Зима
А от і не все! Не все!
(Знімає торбину, трусить нею, а там нічого немає)
32…Весна
Я краща від тебе, бо у мене люди веселі, співають, танцюють, а у тебе тиснуться по закутках та ховаються по хатах. Моє сонечко всіх зігріває, дає людям тепло, а у тебе люди трусяться від холоду і вмирають від голоду.  Ось послухай весняну пісню.
(Пісня - веснянка)
33…Весна
Я – царівна – куди ступаю, сонце сяє, все навколо оживає! А ще пробуджую від сну я нашу землю чарівну!
34…Зима
 Ти перемогла сестрице! Хоч тяжко і журно мені, тобі передаю я панування над землею. Повсюди, сестрице, встигай ти, як я. А я піду спочину, щоб наступного року прийти з новими силами.
35…Весна
Піду я далі лугами й лісами!
Встелю землю килимами!
Я теплом людей зігрію,
І здоров’я всім навію
Рідним словом, щоб зростали,
Щоб звичаї пам’ятали!
36…Ведучий
 Отже далі буде правити Весна!!!
(Танок)
37…Ведучий
Зі Стрітенням пов'язано чимало різноманітних прислів'їв та прикмет. Люди щиро вірили в те, що яка погода у цей день, такою й буде весна.
Ведуча…Групі етнографів було дано завдання дослідити, як відзначали українці це свято, які обряди характерні для цього дня.
38… Етнограф 1
На Стрітення люди в церквах святять воду і свічки, які називали «громничними», бо запалювали їх і ставили перед образами під час грози, щоб оберегти людей і худобу від грому. Саме від громничної свічки і свято мало другу назву — Громниця.
39… Етнограф 2
На Стрітення святили воду в церкві. Цією ж водою кропили худобу, давали пити її. А пасічники берегли цю свячену водицю весь рік. Нею кропили вулики.
40…. Етнограф 3Мені моя бабуся розповідала, що на Стрітення, коли починає на землю опускатися ніч, хлопці та дівчата виймали із запічків ряст і топтали його босоніж, промовляючи:
(Обряд топтання рясту)
Топчу, топчу ряст, ряст.
Бог здоров’я дасть, дасть.
І ще буду топтати,
Щоб на той рік діждати!

41… Етнограф 3
Обряд топтати ряст означав, що протягом року людина не буде хворіти.
42…Ведучий
Святкування Стрітення зазвичай закінчували співами, або грою на народних музичних інструментах.
43…Ведуча
Ось послухайте чарівну гру на флейті.
(Гра на флейті)
43…Вчитель
На Стрітення у церкві святять воду, приносять її додому і пильно бережуть. Бо у цій воді магічна сила. За народними уявленнями це цілюща вода.
 Також святять «громничні» свічки, запалюють їх під час грози, щоб оберегти людей від грому та блискавки – щоб вони оберігали від нещастя.
Ось і я засвічу цю свічку- хай вона захистить нас усіх: нас край, нас клас, нашу рідну землю від біди та лиха. І ви можете побажати те чого вам найбільше хочеться.
44…Вчитель
Миру і злагоди всім вам бажаємо
Зичимо щастя вам назавжди
Не зустрічайте ніколи біди.
Хай Бог вам помагає
Рідних всіх оберігає.
Живіть у мирі на тій землі
Будьте усі дружні дорослі й малі.










Комментариев нет:

Отправить комментарий