четверг, 1 декабря 2016 г.

Весела математика

Тема: Додавання і віднімання чисел по 1 та частинами. Задачі на знаходження суми.

Ключові компетентності:
навчально-організаційна: працює за командою вчителя, співпрацює в парі, працює самостійно;
загальномовленнєва: зв’язано передає почуте, відповідає повним реченням, використовує математичну мову;
загальнопізнавальна: розуміє зміст дії додавання як знаходження кількості елементів об’єднання  множин, розуміє зміст дії віднімання як знаходження кількості елементів множини, які залишилися після вилучення її частини;
контрольно-оцінна: оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
інформаційно-комунікативна: супроводжує свою діяльність короткими поясненнями, оптимально поєднуючи для цього різні форми ( текст, рисунок, схему) представлення інформації;
загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
громадська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;
здоровязбережувальна: правильно сидить за партою під час письма, дбає про збереження і зміцнення свого  здоровя;
соціальна: підтримує чистоту робочого місця.
Предметна компетентність:
початковий рівень: пізнає зміну ознак геометричних фігур; пригадує зміст дії додавання  і віднімання;
середній рівень: розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання;
достатній рівень: складає рівності на додавання і віднімання; записує складені рівності; інтерпретує  дії додавання і віднімання за допомогою відрізків;записує рівності за схемами; дотримується правил поведінки на уроці;
високий рівень: співставляє схему задачі  з відповідним виразом: висловлює оцінні  судження про власну роботу на уроці та роботу однокласників.
Обладнання:  набір казкових героїв « Смішарики», набір геометричних фігур, картки для індивідуальної роботи, роздавальний матеріал, ноутбук, мультимедійний проектор, екран, підручник (Богданович М. В. Математика: підр. для 1 кл. загальноосв. навч.закл./ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко.-К.: Генеза, 2012  ), презентація уроку.
Хід  уроку:
І.  Емоційне налаштування на урок
- Треба всім нам привітатись:  « Добрий день! »
Дружно голосно сказати « Добрий день!»
Всі сідаймо тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
На уроці не дрімати,
А знання мерщій  хапати.
Щоб не було в нас мороки
Всі готові до уроку?
Прийом « Незакінчене речення»
-          Починаємо урок …(математики).
-         На уроці сидітиму …(тихо)
-         Буду слухати …(вчителя і своїх товаришів)
-         Уважно…(рахуватиму)
-         Старанно …(працюватиму, розвязуватиму задачі)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У нас на уроці разом з вами будуть наші друзі, а хто саме розгадайте.
Потрібно цифри розташувати в порядку зростання і тоді ви зможете дізнатися.
9
8
6
2
1
3
4
5
7
и
к
р
м
с
і
ш
а
и
             Смішарики
- Скільки букв в слові смішарики? (9) А скільки самих смішариків?( 9) Назвіть їх. ( Крош, Совунья, Лосяш, Нюша, Їжак, КарКарич, Копатич, Пін, Бараш )  Вони підготували для вас різні цікаві завдання. На якому ще уроці ми зустрічаємося з цими друзями? ( урок « Основи здоров’я »)
 ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.     Усна лічба
а).  Крош - непосида
-         Допоможіть маленькому кролику Крошу дістатися морквинки. ( Запис на дошці )

8

5

9

3

10
     
       -7                            +6                    - 4                          +3


б).  Бараш – мрійник і поет , розмовляє віршами. Він для вас склав віршовані задачі.  Слайд 1
Васильку, ти чому сердитий?
— Слив не можу полічити.
П’ять було, одну я з’їв.
Скільки мамі з
алишив? ( 5-1 = 4)
Слайд 2
Три веселі киці грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг. Скільки
стало звірів всіх ? (3 + 1= 4)
Слайд 3
По дорозі їжак біг,
Ніс шість яблук на пиріг.
Одне упало, покотилось.
Скільки яблук залишилось?
( 6-1= 5)
в)  Лосяш – вчений, дослідник. 
Що ми про нього знаємо? Він постійно ставить багато запитань. Сьогодні і вам приготував запитання.
- Як називаються компоненти при додаванні?
- Яку дію потрібно виконувати, щоб знайти суму чисел?
- Яку дію потрібно виконувати, щоб знайти різницю чисел?
- Як знайти невідомий доданок? Звернемося за допомогою до довідника  «Мій помічник»
- Лосяш приготував для вас завдання по карточках.
Індивідуальна робота по карточках.
Заповнити таблицю.
Доданок
10
5
9
4
8
7
3
1
0
Доданок
0
4
1
6
1
2
5
8
10
Сума









Перевірка виконаного завдання
2.     Каліграфічна хвилинка
Їжачок завжди прислухається до порад. Він буде з нами на хвилинці каліграфії
-         Скільки букв в слові « смішарики»? (9)
-         А скільки Смішариків? (9)
-         Ми сьогодні на хвилинці каліграфії повторимо написання числа 9.
Шістка – цифра-акробатка:
Хвостик вниз-і вже девятка.
-         Цифру 9 ми сьогодні й будемо писати.

3.     Фізкультхвилинка для очей зі Смішариками.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд 4  Совунья повідомляє тему уроку.
-  Сьогодні на уроці ми розглянемо прийоми додавання і віднімання по 1 та частинами,удосконалимо вміння додавати і віднімати числа різними способами, попрацюємо з числовим відрізком, розв’язуватимемо задачу. А наприкінці уроку дізнаємося, чий портрет намалював Бараш. Він же не тільки поет, а ще й художник.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з прийомами додавання по 1 та частинами
Слайд 5- 6
Розглянемо приклад 5+4 =o
Пін – кмітливий винахідник. Він додав число 4 по 1. (1+1+1+1)  Отримав  результат 9.
Запишемо приклад в зошит. (5+1+1+1+1=9)
Лосяша теж зацікавив цей приклад. Він запропонував додавати число 4 частинами (2 +2) і теж отримав 9.
Запишемо приклад в зошит. (5+2+2=9)
- А як ще по-іншому можна додати ці числа? (5+1+3=9, 5+3+1=9)
Запишіть приклади в зошит.
— Розгляньте приклади. Чи однакові результати вийшли у Піна і Лосяша? Як ми додавали   число 4 кожного разу — однаково чи по-різному?

2. Ознайомлення з прийомами віднімання по 1 та частинами
Розглянемо віднімання числа по1 та частинами на числовому відрізку. Таблиця на дошці
8 – 5 =                -2         -3



        0      1    2     3     4    5   6   7   8   9    10
                          -1         -4
-         Як можна відняти число 5? По 1. Але це буде довго.
Інші спосіби:  8-3-2=3, 8-4-1=3
Висновок, отже числа можна додавати і віднімати частинами.
3. Фізкультхвилинка. Слайд 7
-  Час настав для відпочинку,
   Проведемо фізхвилинку.
4.Первинне закріплення. Робота за підручником с. 79 ( прочитайте правило)
VІ. Розвиток математичних знань
1.Робота над задачею с.79 № 4
-  На минулому тижні ми вивчали тему «Літр» і проводили дослід.
-  Пригадайте, скільки склянок води вміщується в 1 літрі? Це і буде умовою нашої задачі.
Прочитайте задачу. Аналіз задачі.
-  Що відомо в  задачі?
-  Яке питання до задачі, що треба знайти?
-  Скільки склянок води буде в другій банці?А в двох банках разом?
-  Яку дію потрібно обрати, щоб розв’язати задачу?
 Розв’язання в відповідь записуємо на дошці і в зошит.
2.Робота з геометричним матеріалом
- Лосяш буває трішки неуважний, тому розгубився. Він намалював …Іжачка.
- А тепер хоче дізнатися,  які геометричних фігур використав? ( круги і трикутники)

 







-         Скільки кругів( 9), трикутників( 7)?
-         Побудуй  Їжака, використавши набори геометричних фігур. ( робота в парах.)
VІІ. Підсумок уроку
Зробимо останній крок, підсумуємо урок.
Гра «Відповідай відверто»
-         Якщо ви згодні з висловлюванням – сплесніть у долоні, якщо ні – мовчіть.
·        Я гарно працював на уроці.
·        Мені сподобався урок.
·        Я запам’ятав, що додавати і віднімати можна по 1 та частинами.
Смішарики  передали вам медальки зі своїм зображенням і подякували вам за роботу.









Комментариев нет:

Отправить комментарий