Тема:
Додавання і віднімання чисел по 1 та частинами. Задачі на знаходження суми.
Ключові компетентності:
навчально-організаційна: працює за командою вчителя, співпрацює в парі, працює
самостійно;
загальномовленнєва:
зв’язано передає почуте, відповідає повним реченням,
використовує математичну мову;
загальнопізнавальна: розуміє зміст дії додавання як знаходження кількості
елементів об’єднання множин, розуміє
зміст дії віднімання як знаходження кількості елементів множини, які залишилися
після вилучення її частини;
контрольно-оцінна: оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими
вчителем;
інформаційно-комунікативна:
супроводжує свою діяльність короткими поясненнями,
оптимально поєднуючи для цього різні форми ( текст, рисунок, схему)
представлення інформації;
загальнокультурна:
діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
громадська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з
однокласниками та іншими людьми;
здоров’язбережувальна: правильно сидить за партою під час письма, дбає про
збереження і зміцнення свого здоров’я;
соціальна: підтримує чистоту робочого місця.
Предметна
компетентність:
початковий
рівень: пізнає зміну ознак геометричних фігур; пригадує зміст
дії додавання і віднімання;
середній
рівень: розуміє сутність арифметичних дій додавання і
віднімання;
достатній
рівень: складає рівності на додавання і віднімання; записує
складені рівності; інтерпретує дії
додавання і віднімання за допомогою відрізків;записує рівності за схемами;
дотримується правил поведінки на уроці;
високий
рівень: співставляє схему задачі з відповідним виразом: висловлює оцінні судження про власну роботу на уроці та роботу
однокласників.
Обладнання: набір казкових героїв « Смішарики», набір
геометричних фігур, картки для індивідуальної роботи, роздавальний матеріал, ноутбук,
мультимедійний проектор, екран, підручник (Богданович М. В. Математика: підр.
для 1 кл. загальноосв. навч.закл./ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко.-К.: Генеза,
2012 ), презентація уроку.
Хід уроку:
І. Емоційне налаштування на урок
- Треба всім нам привітатись: « Добрий день! »
Дружно голосно сказати « Добрий день!»
Всі сідаймо тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було в нас мороки
Всі готові до уроку?
Прийом « Незакінчене речення»
-
Починаємо урок …(математики).
-
На уроці сидітиму …(тихо)
-
Буду слухати …(вчителя і своїх товаришів)
-
Уважно…(рахуватиму)
-
Старанно …(працюватиму, розвязуватиму задачі)
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності
У нас на уроці разом з вами будуть наші друзі, а хто саме
розгадайте.
Потрібно цифри розташувати в порядку зростання і тоді ви
зможете дізнатися.
9
|
8
|
6
|
2
|
1
|
3
|
4
|
5
|
7
|
и
|
к
|
р
|
м
|
с
|
і
|
ш
|
а
|
и
|
Смішарики
- Скільки букв в слові смішарики? (9) А скільки самих
смішариків?( 9) Назвіть їх. ( Крош, Совунья, Лосяш, Нюша, Їжак, КарКарич,
Копатич, Пін, Бараш ) Вони підготували
для вас різні цікаві завдання. На якому ще уроці ми зустрічаємося з цими
друзями? ( урок « Основи здоров’я »)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.
Усна лічба
а). Крош - непосида
-
Допоможіть
маленькому кролику Крошу дістатися морквинки. ( Запис на дошці )
8
|
5
|
9
|
3
|
10
|
-7 +6 -
4 +3
б). Бараш – мрійник і поет , розмовляє
віршами. Він для вас склав віршовані задачі.
Слайд 1
Васильку, ти чому сердитий?
— Слив не можу полічити.
П’ять було, одну я з’їв.
Скільки мамі залишив? ( 5-1 = 4)
— Слив не можу полічити.
П’ять було, одну я з’їв.
Скільки мамі залишив? ( 5-1 = 4)
Слайд 2
Три
веселі киці грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг. Скільки стало звірів всіх ? (3 + 1= 4)
Рижик теж до них прибіг. Скільки стало звірів всіх ? (3 + 1= 4)
Слайд 3
По
дорозі їжак біг,
Ніс шість яблук на пиріг.
Одне упало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? ( 6-1= 5)
Ніс шість яблук на пиріг.
Одне упало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? ( 6-1= 5)
в) Лосяш – вчений, дослідник.
Що ми про нього знаємо? Він постійно ставить багато
запитань. Сьогодні і вам приготував запитання.
- Як називаються компоненти при додаванні?
- Яку дію потрібно виконувати, щоб знайти суму чисел?
- Яку дію потрібно виконувати, щоб знайти різницю чисел?
- Як знайти невідомий доданок? Звернемося за допомогою до
довідника «Мій помічник»
- Лосяш приготував для вас завдання по карточках.
Індивідуальна
робота по карточках.
Заповнити таблицю.
Доданок
|
10
|
5
|
9
|
4
|
8
|
7
|
3
|
1
|
0
|
Доданок
|
0
|
4
|
1
|
6
|
1
|
2
|
5
|
8
|
10
|
Сума
|
Перевірка виконаного завдання
2.
Каліграфічна хвилинка
Їжачок завжди прислухається до порад. Він буде з нами на
хвилинці каліграфії
-
Скільки букв в
слові « смішарики»? (9)
-
А скільки
Смішариків? (9)
-
Ми сьогодні на
хвилинці каліграфії повторимо написання числа 9.
Шістка –
цифра-акробатка:
Хвостик
вниз-і вже дев’ятка.
-
Цифру 9 ми сьогодні й будемо писати.
3.
Фізкультхвилинка для очей зі Смішариками.
ІV. Повідомлення теми
і мети уроку
Слайд 4 Совунья
повідомляє тему уроку.
- Сьогодні на
уроці ми розглянемо прийоми додавання і віднімання по 1 та
частинами,удосконалимо вміння додавати і віднімати числа різними способами,
попрацюємо з числовим відрізком, розв’язуватимемо задачу. А наприкінці уроку
дізнаємося, чий портрет намалював Бараш. Він же не тільки поет, а ще й художник.
V. Вивчення
нового матеріалу
1.
Ознайомлення з прийомами додавання по 1 та частинами
Слайд 5- 6
Розглянемо приклад 5+4 =o
Пін –
кмітливий винахідник. Він додав число 4
по 1. (1+1+1+1) Отримав результат 9.
Запишемо приклад в зошит. (5+1+1+1+1=9)
Лосяша теж зацікавив цей приклад. Він запропонував додавати
число 4 частинами (2 +2) і теж отримав 9.
Запишемо приклад в зошит. (5+2+2=9)
- А як ще по-іншому можна додати ці числа? (5+1+3=9, 5+3+1=9)
Запишіть приклади в зошит.
— Розгляньте приклади. Чи
однакові результати вийшли у Піна і Лосяша? Як ми додавали число 4
кожного разу — однаково чи по-різному?
2.
Ознайомлення з прийомами віднімання по 1 та частинами
Розглянемо віднімання числа по1 та частинами на числовому
відрізку. Таблиця на дошці
-
Як можна відняти
число 5? По 1. Але це буде довго.
Інші спосіби:
8-3-2=3, 8-4-1=3
Висновок, отже числа можна додавати і віднімати
частинами.
3.
Фізкультхвилинка. Слайд 7
- Час настав для
відпочинку,
Проведемо фізхвилинку.
4.Первинне
закріплення. Робота за підручником с. 79 ( прочитайте правило)
VІ. Розвиток математичних знань
1.Робота над
задачею с.79 № 4
- На минулому
тижні ми вивчали тему «Літр» і проводили дослід.
- Пригадайте,
скільки склянок води вміщується в 1 літрі? Це і буде умовою нашої задачі.
Прочитайте задачу. Аналіз задачі.
- Що відомо в задачі?
- Яке питання до
задачі, що треба знайти?
- Скільки склянок
води буде в другій банці?А в двох банках разом?
- Яку дію потрібно
обрати, щоб розв’язати задачу?
Розв’язання в
відповідь записуємо на дошці і в зошит.
2.Робота з
геометричним матеріалом
- Лосяш буває трішки неуважний, тому розгубився. Він
намалював …Іжачка.
- А тепер хоче дізнатися,
які геометричних фігур використав? ( круги і трикутники)
-
Скільки кругів( 9),
трикутників( 7)?
-
Побудуй Їжака, використавши набори геометричних фігур.
( робота в парах.)
VІІ. Підсумок уроку
Зробимо останній крок, підсумуємо урок.
Гра «Відповідай відверто»
-
Якщо ви згодні з
висловлюванням – сплесніть у долоні, якщо ні – мовчіть.
·
Я гарно працював на
уроці.
·
Мені сподобався
урок.
·
Я запам’ятав, що
додавати і віднімати можна по 1 та частинами.
Смішарики передали
вам медальки зі своїм зображенням і подякували вам за роботу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий